Czym są kości w kasynie?

Czym są kości

Kości to poszukiwana rozrywka, która jest obecna w licznych kasynach. Istnieje od niepamiętnych czasów. Wiadomo, że grano w nią już tysiące lat temu w starożytnym Egipcie. Określenie kości jest błędne, ale strzelec naprawdę ma tylko tę otoczkę. Kości wykonuje się za pomocą specjalnego rodzaju narzędzia do rzucania o sześciu fasetach. Na każdej krawędzi znajduje się kropka (od 1 do 6). Do gry wykorzystuje się stół z wysokimi bokami. Nie pozwalają one na to, aby pocisk wyleciał poza obszar gry.

Cel gry w kości

Gra w kości opiera się na zasadzie zgadywania. Gracze stawiają na określoną liczbę, która będzie wynikiem rzutu kostką o stronę stołu. Gracz, który rzuca kostką jest określany jako „shooter”. Rzucanie odbywa się według specjalnych zasad. W przypadku nieprzestrzegania zasad, krupier dyskwalifikuje zawodnika z zakładów i usuwa go od stołu. Kostki należy rzucić tak, aby trafiły na przeciwną stronę stołu niż gracz. Zdarza się, że pocisk leci poza obszar gry. W tym przypadku sprzedawca sprawdza stan przedmiotu, a następnie decyduje, czy można go ponownie wykorzystać. W razie potrzeby kostki są wymieniane.

Na wynik rzutu może obstawiać do 21 uczestników jednocześnie. Jeśli shooter przegra, krupier wyznacza następnego w kolejności gracza na jego miejsce (znajduje się on na lewo od przegranego). Wiele osób próbuje stosować strategie i obliczenia matematyczne, aby wygrać w kości. Metody te nie działają tak dobrze jak w przypadku paczki kart. Ostateczny wynik zależy w dużej mierze od fizycznych umiejętności rzucającego kostką.

Jak grać w kości w kasynie

Zasady dla strzelca

W grze w kości występują dwa etapy:

  • Come Out Roll;
  • Point Roll.

Pierwszy etap polega na rzucaniu kostką w celu określenia liczby. W przypadku wytoczenia zakresu 4-10, za podstawę do dalszej gry przyjmuje się punkt. Jeśli wytoczony zostanie zakres 2-4 lub 12, następuje gra w kości. Strzelec zostaje uznany za stronę przegrywającą. Zawodnik znajdujący się na lewo od rzucającego uzyskuje prawo do rzutu. Rolka w zakresie 7-11 skutkuje sytuacją Natural. Strzelec zostaje zwycięzcą rundy, zyskując prawo do rzutu.

Rzut punktowy jest wykonywany, gdy kostka wyrzuci liczbę 4-10. Po dodatkowej rolce wymagana jest suma 7 punktów (lub ustalona liczba). Jeśli po rolce uzyskasz wymaganą liczbę, strzelec zostaje ogłoszony zwycięzcą. Jeśli po rzucie zabraknie wymaganej liczby, gracz przegrywa, a prawo do rzutu kostką przechodzi na nowego uczestnika.

Specyfika zakładów

W kości wprowadzono kilka opcji zakładów:

  • Pass line – zakład, który zawierany jest na pierwszy etap. Liczba 7 lub 11 oznacza wygraną gracza; gdy pojawią się 2,3 lub 12 strzałek, gracz przegrywa. Pozostałe liczby z zakresu 4-10 oznaczają przejście do kolejnego etapu;
  • Don’t pass line – przeciwieństwo pass line. Przy rolce 7 lub 11 strzała przegrywa, 2,3 lub 12 powoduje wygraną rzucającego. Pozostałe liczby z zakresu 4-10 oznaczają przejście do kolejnego etapu;
  • Come – zakład zawierany jest na kolejną liczbę po rzucie. Przeprowadza się ją zarówno na pierwszym, jak i na drugim etapie. Zasady są identyczne jak w przypadku warunku Pass Line;
  • Nie przyjdź – zakład zawierany jest na kolejny numer. Przeprowadza się ją zarówno na pierwszym, jak i na drugim etapie. Zasady są identyczne jak w przypadku linii Don’t pass;
  • Pass line odds – wzrost kursu Pass line po identyfikacji punktów;
  • Kurs Don’t pass line – zwiększenie kursu Don’t pass line po identyfikacji punktów;
  • Wielka szóstka – po rzucie na pocisku pojawi się liczba 6 przed 7;
  • Wszelkie kości – 2, 3 lub 12;
  • Craps dwa – 2;
  • Wielka ósemka – po rzucie na kostce przed 7 pojawia się liczba 8;
  • Craps twelve – 12.

Jest to niepełna lista opcji zakładów. Gra tylko z pozoru jest prosta. Istnieją całe szkoły, w których lekcje mistrzowskie prowadzą eksperci od rzucania kostką. Nie można odnieść sukcesu w kości bez dobrego wyczucia piłki, umiejętności fizycznych i oczywiście szczęścia w rzutach.